Denken als een generaal

Denken als een generaal

Een belangwekkende studie over de bewustwording van leiderschap vinden we bij Michiel Janzen. Hij stelt zich de vraag waarom we ons blind staren op hedendaagse CEO’s maar de waardevolle ervaring van de strategie van historische generaals vergeten.

Zij waren topmanagers van hun tijd, bijzondere persoonlijkheden, leiders die risico’s durfden te nemen. Kunnen moderne CEO’s niet van hun leren? Janzen beschrijft 12 generaals uit verschillende tijden waaronder Hannibal, Sun Tsu, Julius Caesar, Michiel de Ruyter, Napoleon en Dwight Eisenhower.

Hierbij analyseert hij verschillende aspecten van hun leiderschap, zoals creativiteit, teambuilding enempathie. Het is een zeer interessant, vlot en boeiend geschreven boek dat ons een verbreding van inzicht kan geven in de bewustwording van hedendaags leiderschap.

Michiel Janzen
Denken als een generaal
Twaalf slimme strategieën van het slagveld – 256 pagina’s
Uitg.Haystack, Zaltbommel, 2012
ISBN 9789461260277
Download PDF
E-Boek versies van : Denken als een generaal

Gerelateerde berichten

We zien graag uw reactie